Тенденції розвитку систем електропостачання трамваїв та тролейбусів

Боротьба за збереження екології в великих містах триває. Вже сьогодні з-поміж всіх видів громадського транспорту перевага віддається саме електричному. Завдяки такому підходу вдається значно зменшити шкідливі викиди в атмосферу та покращити локальну екологію кожного міста. Беззаперечно, найпопулярнішими видами електричного громадського транспорту є тролейбуси та трамваї.

Системи електропостачання трамваїв.

Будівництво трамвайних ліній вимагає значних інфраструктурних змін та інвестицій. Трамваї здійснюють рух по коліях, що встановлює обмеження в експлуатації. Перевагами трамваїв є висока місткість, тривалий час експлуатації, економічна вигода при високому пасажиропотоці, а недоліками: низька маневреність, складність в прокладанні ліній, вібрації та шум. Зараз система електропостачання трамваю складається із повітряної контактної мережі. Але раніше,  з моменту винаходу трамваю, використовувались рейкові контактні мережі, де одна з рейок була під напругою. Практика показала, що з такою системою багато проблем, особливо при дощовій погоді. Ряд недоліків, таких як швидке забруднення, проблеми з контактом, небезпека для пішоходів, швидка руйнація підземних комунікацій через вплив блукаючих струмів, стали причиною відмови від такої контактної системи. Наступниий етап розвитку систем електричного з’єднання передбачав використання струмоприймачів, так званих “штанг”, схожих на сучасні тролейбусні. Такий вид був більш безпечним, проте відсутність маневреності трамваю спричиняла часту встрату зв’язку із мережею. Сучасна звична для нас система електропостачання трамваїв складається з пантографа, який з’єднується з повітряною контактною мережею, передаючи струм до внутрішньої електросистеми транспорту. Ці системи є міцними та безпечними, а також значно зручнішими в експлуатації. Основною перевагою пантографів є те, що вони надійно тримають зв’язок із контактною мережею, що нарешті вирішило дану проблему.

Найсучаснішим видом пантографів є напівпантографи.  Для кращого керування вони комплектуються пневматичною системою управління. Їх конструкція є полегшеною, вдосконаленою, а ціна ще меншою.

Системи електропостачання тролейбусів.

Тролейбуси місткі, прості в експлуатації, маневрені – цілковито виконують поставлені задачі. На всій протяжності тролейбусних маршрутів має бути встановлена двохдротова контактна мережа, яка складається з проводів різної полярності, напруга між ними становить 600 В. Таким чином, постачання тролейбусів електроенергією здійснюється через струмоприймачі, що встановлені на даху рухомого складу.
Система електропостачання тролейбусів має визначальну роль в якості та безпеці перевезень. На жаль, на сьогодні, на маршрутах працює чимало застарілих моделей тролейбусів. Системи електропостачання таких машин недосконалі, струмоприймачі є механічними і у випадку відходу їх від контактної мережі водій повинен покинути салон та самостійно з допомогою фізичних зусиль відновити контакт. Така процедура ставить під ризик безпеку водія, адже йому доводиться виходити на проїжджу частину. В сучасному світі безпека стоїть на першому місці. Саме тому системи електропостачання сучасних тролейбусів стали автоматичними або пневматичними. Окремим видом струмоприймачів, застосовуваних спеціально для широт із холодними кліматичними умовами, є гідравлічні.

Така тенденція розвитку дозволяє уникнути зайвої небезпеки персоналу, що працює на маршрутах.
Дані сучасні системи електропостачання тролейбусів дозволяють дистанційно відновити контакт із повітряною мережею.

Струмоприймачі для тролейбусів від Ferox

Завод виробник Ferox пропонує струмоприймачі для тролейбусів СП1 для встановлення контактів із повітряною мережею. Ці системи дозволяють оновити тролейбуси, зробити їх більш сучасними та безпечними.
Розроблені відповідно до вимог державного стандарту та UN/ECE R-36-03:2005, вони створюють належний контакт з повітряною мережею на висоті в межах 4-6 метрів від рівня дороги, а також осьовим відхиленням не менше чотирьох метрів в будь-яку сторону. Така конструкція пристрою не створює жодних обмежень в експлуатації тролейбусів. Система автоматичного спускання у випадку сходу струмоприймача з мережевої лінії убезпечує від небезпеки механічного пошкодження повітряної електричної мережі. Можливість регулювання сили тиску струмоприймача на дріт дозволяє коригувати якість контакту з мережею. Система ізоляції контактних головок оберігає електричну систему тролейбуса від коротких замикань, що сприяє покращенню якості експлуатації транспортного засобу та збільшенню терміну служби. Область контактної мережі освітлюється протитуманною фарою на одному із струмоприймачів, що особливо корисно при використанні транспорту в темний час доби.
Придбання нових тролейбусів – коштовна витрата, яку не можуть собі дозволити більшість підприємств. Завод Ferox пропонує альтернативу – переобладнання наявного автопарку тролейбусів сучасними системами електропостачання. Транспортні засоби можна оновити та адаптувати до нових вимог часу.
Струмоприймачі для тролейбусів СП1 зроблять систему електропостачання транспортного засобу безпечнішою та надійнішою.

Recent Posts