Переобладнання міських транспортних засобів під потреби людей з особливими фізичними потребами

Сучасні міста повинні забезпечувати максимально комфортні умови для людей із особливими фізичними потребами. Уже сьогодні серед обов’язкових вимог будівництва є наявність пандусів, які дозволяють без проблем заїжджати візочку до приміщень. Такі ж вимоги діють і до громадського транспорту. На жаль, на сьогодні далеко не всі автомобілі, що задіяні в сфері громадських перевезень, є однаково комфортними для рядових пасажирів та людей з обмеженими можливостями. Значна частина з них не обладнана спеціальною відкидною рампою, яка б дозволила без проблем заїхати візком в середину транспорту.
Наразі законодавство допускає використання у якості громадського транспорту, автомобілі, які не цілком адаптовані для людей з інвалідністю, молодих мам із дитячими візками та ін. Проте слід очікувати реалізації національних та європейських норм, які зобов’язують усіх, хто задіяний у галузі громадського транспорту, забезпечити можливість комфортного проїзду для усіх громадян, в тому числі людям із особливими потребами.
В 2009 році Україна офіційно доєдналася до Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю від 13.12.2006 р. На виконання Конвенції була затверджена Державна цільова проаграма “Національний план дій з реалізації Конвенції до 2020 р.”, в якій забезпечення доступу інвалідів до об’єктів транспортної інфраструктури є одним із завдань.
Саме тому переобладнання міського транспорту під особливі потреби є першочерговим та важливим завданням, яке в найближчі роки має виконатись державою в особі перевізників.

Відкидна рампа для транспортних засобів – що це таке і навіщо?

Рампа для транспортних засобів – відкидна полога платформа, яка встановлюється в низько-підлогових транспортних засобах. Основне її призначення – безперешкодний трансфер візка до салону громадського транспорту. Рампа для транспортних засобів виготовляється із міцних та стійких матеріалів, що володіють антикорозійними властивостями. Загалом рампи для транспортних засобів бувають двох типів:

  • Автоматичні
  • Механічні

Перші зазвичай є складовою частиною конструкції автобуса та входять у комплектацію. Вони керуються з кабіни водія та автоматично розкладаються при потребі. Автобуси, обладнані такою технологією відносяться до транспорту вищої цінової категорії, тому зустрічаються вони на вулицях українських міст не часто.
Другі – відкриваються вручну, водієм або пасажирами. Такі рампи для транспортних засобів можуть встановлюватись додатково, навіть коли вони не передбачені конструкцією автомобіля. Це простий спосіб пристосування існуючих транспортних засобів до вимог суспільства та законодаства.

Переобладнання ТЗ  як спосіб адаптації для осіб із особливими потребами

Комунальні транспортні підприємства та приватні перевізники зараз активно закупляють у свої автопарки низько-підлогові транспортні засоби. Такий транспорт є просторим, комфортним, володіє великою пасажиро-місткістю. Автобуси такого типу позитивно сприймаються пасажирами та значно підвищують якість перевезень.
Згідно технічних вимог та законодавчих, дані ТЗ обов’язково мають бути оснащені рампами для осіб з особливими потребами. Саме тому транспортні заводи-виробники мають встановлювати рампи як обов’язкову комплектацію в ТЗ.
Окрім того, з метою економії коштів перевізників на повному оновленні автопарку, в Україні існують підприємства, які переобладнують навіть високо-підлогові ТЗ у низько-підлогові (наприклад, КП “Вінницька транспортна компанія”). В такому випадку необхідно додатково придбати та встановити рампу. Дане переобладнання є досить вартісним і технічно непростим, проте дозволяє не закуповувати транспорт із рампами в комплектації та водночас виконати вимоги щодо доступності громадського транспорту для осіб з особливими потребами.
До низько-підлогового транспорту також відносяться сучасні трамваї та тролейбуси. Рампи, виготовлені на заводі Ferox, можна встановлювати і на транспортні засоби такого типу при виготовленні на транспортному заводі.

Де можна придбати рампу для переобладнання ТЗ?

Завод Ferox займається виробництвом рамп для низько-підлогових транспортних засобів для підвищення доступності автомобілів для пасажирів з додатковими потребами.
Виготовлювані заводом Ferox рампи оснащені індуктивними датчиками, що блокують заведення двигуна, якщо рампа є відкритою. Це дозволяє убезпечити людей від травмувань при випадковому початку руху транспорту під час заїзду/виїзду візочка.
Висока якість товарів, надійне обладнання та висококваліфікований персонал заводу Ferox гарантують надійну адаптацію Вашого автопарку до вимог та потреб сучасності.

Recent Posts